lördag 13 december 2008

Det blev en budgetgran

Usch ja, jag har frångått mina julgransprinciper...men jag lägger ta mig tusan inte 500 på en gran hur fin den än är. Av princip. Och då är det svårt för mig, eftersom granens utseende är mycket viktigt (det har jag också ärvt efter mormor). Men man får svälja förtreten och se det som en utmaning. Morr...

Så det blev till att köra till Bauhaus och försöka hitta en där för endast 159 riksdaler. Och jo, vi fick en kungsgran med oss hem. Den duger, men det fattas några grenar på ett ställe...har vänt "hålet" inåt väggen men iiiii, vad det stör mig ändå...Jag vill gärna frisera till hela granen, men bara jag tog fram saxen så blev lillebror tokig, så njae, kanske nån dag när han inte är hemma.

Men att granen står i valvet mellan mitt sovrum och vardagsrummet...det är lyx - att ha det så mysigt i sitt sovrum...



Inga kommentarer: