lördag 20 december 2008

Nyslipad parkett

...innebär att man är sjukt rädd för repor!
Skor är självklart bannlyst, och fast jag har rejäla tassar på stolar och bord, så har det lyckats bli några repor...Med tanke på att golvet inte kommer att slipas om under min livstid så var jag tvungen att komma på en lösning, och det snabbt, och dessutom billigt. Ska ha arton middagsgäster på söndag, och istället för att tänka på hur kul det ska bli så tänker jag på hur golvet ska bli. Och då vill jag poängtera att jag är så långt ifrån pedant som man kan komma...=sant!



Så idag när jag var på IKEA så hittade jag lösningen....Jag införskaffade nämligen:

20 stycken trasmattor, modell minst!!! A 19 kr/styck. En liten matta under varje stol just när man har gäster. Mattor som ligger platt dessutom och som stolarna inte glider av. Mattor som går att tvätta. Visserligen ville jag ha nåt enfärgat men det får bli längre fram när jag hunnit tänka ut nåt bättre. Tills vidare duger detta helt super!

Och nu ska jag ägna lördagen till att laga mat. Återkommer med reportage från köksregionen!

Inga kommentarer: